Miért ne dőljön be a gyanúsan olcsó ajánlatoknak?
Egy szolgáltató feladata, hogy a megfelelő szaktudással segítse és terelje az érdeklődőket. A szakember feladata a rendelkezésre álló legtöbb információ begyűjtése, majd ezek alapján az ügyfél igényeinek megfelelő opció felajánlása. Cikkünkben a piaci visszaélésekről, a jó szolgáltatás ismertető jegyeiről lesz szó, a végén pedig egy csekklistát is találhatunk, ami segít kiválasztani a megfelelő szolgáltatót!
Hogyan és miért vernek át az etikátlan szolgáltatók?
A személyre szabott, egyedi kivitelezést igénylő szolgáltatások esetén a vásárló ki van téve a piaci szereplők jóindulatának és morális működésének. Egyszerű fogyasztási eszközök esetén ez a probléma nem áll fenn, hiszen a gyártók által meghatározott fogyasztói irányár a követendő, valamint különböző ár-összehasonlító weboldalak segítségével könnyedén megtalálhatjuk a legkedvezőbb ajánlatokat. Nem fordulhat elő, hogy egy bizonyos kávéfőző modell hatalmas kilengésekkel legyen elérhető a piacon, hiszen nem tud sem többet, sem kevesebbet az ár függvényében. Éppen ezért aki fölül árazza ezeket a termékeket, nem, vagy csak korlátozottan fogja tudni értékesíteni azokat.
De milyen tényezők játszanak szerepet például a szigetelőanyagok esetében?
Fontos faktor a földrajzi elhelyezkedés, ugyanis a fővároshoz közeli, valamint a nyugati-országrészen működő szolgáltatók a déli vagy keleti szolgáltatókkal szemben gyakran magasabb árfekvéssel dolgoznak. Ennek egyszerű oka van: a vagyon eloszlása a társadalomban tájegységenként eltér. A főváros esetében ez különösen szembetűnő, ahol központosul Magyarország és vastagabban fognak a szolgáltatók tollai.
Jelent-e csupán az ár minőség beli különbséget?
Nem, nem és a legkevésbé sem. Az árazás épp úgy, mint a kávéfőzős példa esetében még nem jelent hozzáadott értéket.
Egy kézzel fogható faktor lehet az árazásban a használt szigetelőanyag minősége. Purhab esetében óvakodjunk a közel-keleti haboktól. A török, kínai és indiai purhabok minősége silány, hővezetésük magasabb, mint az Európai Unióban vagy az Egyesült Államokban gyártott társaiknak. Kevesebb a minőségi kontroll, nincsenek szigorú szabályozások az adalékanyagokkal kapcsolatban sem és a tűzvédelemmel és tartóssággal szemben is jogosan támaszthatunk aggályokat. Mi a Rapidszigetelésnél minőségi lengyel, újrahasznosított alapanyagból gyártott purhabbal dolgozunk. Fontosnak tartjuk az európai szabványok betartását és a fenntarthatóságot, valamint nem utolsó szempont az sem, hogy a lengyelek világszinten elöl járnak a minőségi purhab gyártásban. A prémium alapanyag felhasználásával biztosítható a hosszútávú befektetés megtérülése. Nálunk a minőség nem alku tárgya!
Az olcsóbb szolgáltatók szinte minden esetben ezen spórolnak először, hiszen az árérzékeny magyar társadalomban a hosszútávú gondolkodás nem elterjedt. Ezért a szolgáltatás és az anyagok minősége, helyett a jelenben nem elköltött forintok száma alapján versenyeztetik a kivitelezőket. Az alapanyag minősége egyszerűen kideríthető: a szolgáltatóktól bekért technikai adatlapon ellenőrizhető a származás és a tanúsítványok mivolta is. Ha egy szolgáltató nem tud, vagy nem akar ilyen adatlapot a rendelkezésünkre bocsátani, semmiképpen ne alkalmazzuk.
Eszközpark
Egy kézzel fogható árfelhajtó tényező lehet. A purhab szigetelés kifejezetten eszköz igényes, ugyanis egy személyre szabott, helyszínen kivitelezett szigetelésről van szó. Egy furgon felel minden tevékenységért, amit mi cégen belül “mozgó labornak” becézünk, ugyanis ennyire komplex műszaki tartalommal van felszerelve. A hab kijuttatásáért két fő berendezés a felelős: a kompresszor, ami légnyomást biztosítja a purhab kijuttatásához, valamint a reaktor, ami a legfontosabb eszköz a szigetelésben.
A felső kategóriás reaktor lehetővé teszi, hogy a kijuttatott anyagot folyamatosan egyenlő hőmérsékleten tartsuk és állandó nyomással fújhassuk, még akkor is, ha 60 métert utazik a hab a hordóktól. Ez a két tulajdonság légtömör felületet és jobb reakciót tesz lehetővé, ezáltal nem keletkezik anyagfelesleg, esztétikusabb a végeredmény és nem utolsó sorban sokkal jobb lesz a hőszigetelő képesség.
Nem kézzelfogható, de fontos
A szolgáltatás minősége. Ez egy olyan árbefolyásoló tényező, amely bár nem megfogható, mégis talán az egyik legfontosabb. A Google és a Facebook, valamint az elérhető referenciák mind tökéletes alapanyag ahhoz, hogy megtaláljuk kivel érdemes dolgoznunk. A hosszútávú minőségi szigetelés érdekében nem mindegy az sem, hogy a jól felszerelt eszközparkkal és a minőségi alapanyaggal hogyan bánnak. A képzett, magukra, valamint munkájukra igényes és felkészült szakemberek nem kuriózum szinten kellene jelen legyenek a piacon, hanem alapvetésként.
Figyeljünk a cégek által kommunikált anyagok minőségére és a weboldal szakmai, esztétikai tartalmára is. Egy minőségi szolgáltató transzparens az áraival kapcsolatban, megosztja a szakmai tudását és ezáltal edukál, hogy mi magunk is eldönthessük, valóban erre van-e szükségünk. Ha segítséget kérünk, készséggel és ingyenesen biztosít számunkra tanácsadást, valamint kendőzetlen őszinteséggel teszi helyre helytelen elképzeléseinket és nem gombol le rólunk fölösleges forintokat a saját gazdagodásának javára, ezzel visszaélve informálatlanságunkkal.
Ezek után pedig…
Hogyan tesznek lóvá az etikátlan szolgáltatók?
A szigetelés vastagsága és milyensége a purhab szigetelés esetében egy olyan faktor, amit számos szolgáltató előszeretettel kihasznál. Míg a hagyományos hőszigetelő anyagokból a 30 centiméter vastagság is indokolt lehet, purhabból a 15 centinél vastagabb réteg csak nagyon indokolt esetben szükséges. Ám mivel legtöbbünk a hagyományos szigetelőanyagokon szocializálódott, ezt nem tudva ugyanolyan rétegvastagságot kér. Persze a szigetelőképesség növekszik ezzel, viszont nem arányosan az elköltött forintokkal.
Egy gyakori átverés a zárt cellás szigetelés ajánlása mindenre. Ezt az egészen speciális habot, amely két és félszer drágább, mint nyitott cellás társa, sokkal ritkábban indokolt alkalmazni. Lapostetők külső szigetelése, aljzatszigetelés és különböző járható szigetelések kialakítására tökéletes, vízzárásra is kitűnően használható és párazáró tulajdonsága miatt fa felületekre, szarufák közé a tetőre, saralt födémekre egyáltalán nem javasolt és fölösleges is. Szigetelőképessége 30%-kal jobb, mint a nyitott cellás társának, így azok a vásárlók, akik nem kapták meg a megfelelő információt etikus szolgáltatóktól, hatalmas összegeket fizethetnek rá. 12 centiméter rétegvastagságnál több nem indokolt, de a 7 centiméter az általános. Ennek kivitelezése is körülményesebb, melynél rengeteg szolgáltató nem követi a gyártói előírásokat, így a munka minősége is hagy kivetnivalót maga után.
De van még egy probléma, amivel már biztosan mindenki találkozott:
Lehet-e számla nélkül?
A filléres szolgáltatások és az adócsalás generációs beívódása a társadalmunkba minden szolgáltató piacot érint.
A minőségi verseny helyett a harctér az árverseny, mely éppen előbbit rombolja. Minél olcsóbban szeretnénk hozzájutni az építőipari szolgáltatásokhoz, de a minőségből nem szeretnénk leadni. Ez a kétélű penge egy olyan eszköz, amelynek csupán egyik élével vághatunk. Nem gondolkodunk hosszú távon, csak legyen meg tegnapra és majd jövőben aggódunk miatta. A magyar szaki képe egy középkorú alkoholista férfi, aki lépten nyomon csikkeket hagy maga után, aki hanyagul végzi a munkáját és pontatlan, aki nem tudja a határidőt tartani és nem leszünk elégedettek a munkájával, de legalább olcsón, számla nélkül megcsinálta. A magyar vállalkozó képe egy simlis, német prémiummal közlekedő bunkó, aki telefonál állandóan, de sosem lehet utolérni, aki minden fillért meg akar magának spórolni és ezt az anyagköltségen és az alkalmazottak bejelentésén fogja megtenni. Aki, ha a munka végeztével panaszt kap, már meg is szűntette a cégét és sosem fogod tudni többet elérni.
Érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen szolgáltatókra bízzuk a pénzünket és otthonunkat. A Rapidszigetelésnél büszkén vállaljuk etikus működésünket, ennek zálogaként 15 év garanciát vállalunk munkánkra. Tíz éve a piacon vagyunk, számtalan visszatérő ügyféllel dolgozunk és még sokszor ennyi ideig itt is leszünk. Az ügyfél első hozzáállás, nem csupán szállóige, hanem filozófia is. A törvények betartása nem lehetőség, hanem kötelesség. A cél pedig az, hogy ezért cserébe a vásárlók magas minőségű szolgáltatásban részesüljenek.
Kivitelezés előtt tájékozódjunk a lehető legtöbb helyről, támasszuk alá a tényeket több szakember véleménye alapján, NE csupán az ár legyen a döntő, mindig kérjünk számlát, ezzel magunkat is védve és legfőképpen ne riadjunk vissza attól, hogyha egy szakember ellent mond az elképzelésünknek. Ne féljünk visszakérdezni, legyen a teljeskörű magyarázat az elvárás. Amelyik szakembernek nincs ideje kulturált magyarázatra, az a munkára sem fog elég időt szánni.
Csekklista – Hogyan találj igazán jó szolgáltatót!
- Figyelj a weboldalon feltűntetett cégadatokra!
- Nézd meg, mekkora figyelmet fektet a szakmaiságra!
- Milyen minőségű a szolgáltató weboldala?
- Mennyire minőségi a közösségi médiás kommunikációja?
- Milyen referenciákat közöl magáról?
- Milyen vásárlói visszajelzéseket találsz róla?
- Hogyan válaszol a kommentekre?
- Kérj tőle ajánlatot és nézd meg milyen hamar reagál!
- Saját képeket használ, vagy stock fotókat?
- Kérj tőle technikai adatlapot, vagy kérdezd meg milyen minőségű alapanyaggal dolgozik!
- Kérdezd meg, vállal-e garanciát?
- Kérdezd meg, ad-e számlát?
- Ha ajánl valamit, nyugodtan kérj rá magyarázatot!
Ha cikkünk gondolatébresztő volt számodra, esetleg kérdésed merült fel, többet szeretnél megtudni a hatékony szigetelésről, vagy a purhabról, olvasd el többi cikkünket is szakmai blogunkon.
Telefonos szakmai tanácsadásért pedig hívj minket, szívesen válaszolunk bármilyen felmerülő kérdésre és segítünk megtalálni a számodra legmegfelelőbb megoldást!